Sivu
Valikko

Arvosana:
  • 0 vastausta - 0 keskimäärin
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optoma UHD40 4K UHD DLP ‐kotiteatteriprojektori
No niin, homma lähti käsistä Big Grin , pikkasen ollut kuumetta parempaan / isompaan kuvaan ja pitkään olen miettinyt Epson EH-TW9300 kun se taitaa olla nyt paras tykki minkä saa 2000 €: lla (puutteita toki siinäkin, "Luulen että Epsonin EH TW9300 voisi olla riittävä, vaikkei natiivi olekaan. Ongelmana tuossa on se että se on toteutettu 10gbps hdmi -piirillä, eli sieltä ei saa esim UHD @ 60hz (full rgb) pihalle, joka voi olla joillekkin pelaajille showstopperi."), mutta on jarruttanut haluja etenkin sen heittosuhde 1,35 - 2,84:1 eli kuvan kokoa en saisi kasvatettua lainkaan kun etäisyys seinästä seinään on 3,5 metriä, nykyisellä Uhd550x tykillä se on 1,39 - 2,22:1 ja kuvan leveyttä jouduin w1070 myynnin jälkeen pienentämään 224cm.

Sitten taas selaillessani löysin Optoman uutuuksia ja huomasin että niiden heittosuhde on vain 1,21 - 1.59:1 eli kuvan koko kasvaisi noin 265cm: n Exclamation   Eritoten kun vielä huomasin ostopaikasta että myynnissä on Optoma UHD40 demolaite mitä on käytetty noin 3 tuntia (mitä en täysin niele) ja näin hinnaksi tulisi 1200€ eli 200€ halvempi kuin seuraava hinta muualla. Mietin jopa BenQ W2000 full hd tykkiä dual projectoriksi että saisi suurempaa kuvaa cinemascope kankaalle (maskien kanssa) mutta tilasin tuon mikä on spekseiltään aika samankaltainen kuin tämä uhd550x eli mustan taso ei ole kuten ym. epsonissa.

Tärkeä juttu minkä olen huomannut w1070 -> uhd550x vaihdossa on melutaso, tulevassa uhd40 on yhtä hiljainen kuin nykyinen uhd550x eli varsin hyvä 25db. Kyselin aikaisemmin hintaa anamorfiselle linssillekin (Sylinterilinssi, CINOMORPH _cylindrical) mutta hinta on käsittämätön 1900€ eikä vastannut kysymykseen että kärsiikö resoluutio tuosta linssistä.

Mm. Avsforumilla raportoidaan että olisi sama malli kuin jenkeissä Uhd50 ja tässä videossa pesee ainakin Benq w1700 4k tykin mikä jenkeissä BenQ HT2550.

Täällä vertailua versioista, nykyinen uhd550x taitaa olla melkein sama kuin uhd60.

Speksejä

Mittaukset

- Kotisivu
- Optoma announce £1599 UHD40 4K HDR Compatible Projector
- Optomalta toinenkin budjettiluokan 4k-projektori
- JACK LIU Projection Calculator
- Hinta.fi
- 4K Review: Optoma UHD50 4K Projector
- Optoma UHD50 (UHD40) vs BenQ HT2550 (Benq w1700) 4K Projector Comparison (Part I)
- 3D Avsforumilla
- Optoma UHD40 -projektori: Pikseleitä pikkurahalla (Hifimaailma)
- Testissä Optoma UHD60 -projektori: Perustason 4k-laatua (Avplus)
-All work and no internet makes Sammy a dull boy- 

Oppaat

Reply
Tykki haettu eilen fillarin takatarakalla ja asennettu paikalleen, aika samanlaiselta vaikuttaa kuin uhd550x malli paitsi kuvan koko kasvoi n. 40 cm leveämmäksi Cool

Tässä näkyy kuinka paljon kuvan koko kasvaa. Lisää myöhemmin.

Liitetiedosto(t) Pikkukuva(t)

Oppaat

Reply
Pistetääs jotain eli aika samanlainen on tämä uhd40 kuin tuo "vanha" uhd550x mikä siirtyi makkariin eilen ja hiljaisena toimii siellä mainiosti, kankaana prismasta ostettu rullaverho.
Screenin leveydeksi tuli 260cm ja maskit väsätty mustasta lakanasta, pitkästä listasta ja nitojalla kiinni, toimii vaikka joutuu aina itse vaihtamalla kuvasuhdetta 2.35:1 ja 16:9 välillä.

Tässä Lucy 4k hdr, kuvattu Sony DSC-WX5 kameralla ilman salamaa automaattisäädöillä kun normisti kuvaan ihan honor 6 kännyllä hdr tilassa.

Tässä Resident evil maskitestiä, kuvattu kännyllä, kuvasta ei niin helposti huomaa kuinka harmaata musta on mutta silmillä huomaa, alamaski on paikallaan koko ajan molemmissa kuvissa, tässä tsekkasin vain ylämaskia vaihtamalla.

Tyytyväinen olen, hinta huomioon ottaen etenkin, mustahan näissä uusissa 4k dlp tykeissä ei hyvää ole mutta jos haluaisi 3 metristä 120" kuvaa sysimustalla 4k ja hdr herkuilla alle 2 tonnin niin tällä hetkellä sellaista ei ole, maskit auttavat asiaan paljon Cool

Oppaat

Reply
Pistetääs taas pari kuvaa kun tuli Nvidia shield hommattua tarjouksesta, nyt youtube 4k toimii hienosti, kuvat on kyllä huikeita ja olen tyytyväinen tähän halpis 4k tykkiin vaikka musta ei mustaa olekkaan  Sleepy

[Kuva: attachment.php?aid=341] [Kuva: attachment.php?aid=342]

Petri Teittinen on testannut tällaisen halpis 4k: n, olisi hienoa kun tämä uhd40 pääsisi myös kunnon testiin:

ViewSonic PX747-4K: halvalla hyvä 4K HDR-projektori?

Oppaat

Reply

Vaihda huone:

Keskustelua selaavat: 1 vieras
Google Analytics Alternative